Att fira 100 dagar som snusfri!

God morgon sötnosar!

Igår firade jag 100 dagar som snusfri. Det känns så häftigt, så himla rätt i magen. Jag har sannerligen kommit till den gräns när jag inte kan tänka mig att börja igen. Jag bestämde mig och nu känns det bra äckligt och dyrt och fullkomligt onödigt. 100 dagar som snusfri, det är en sådan vinst för mig! För att fira tränade jag Amanda, en av mina uppstartsklienter den här hösten, och det var så grymt häftigt att se vilken utveckling som skett bara dessa tre veckor vi jobbat tillsammans. Jag känner mig trygg i min roll som personlig tränare och hon jobbar på med stor beslutsamhet och rätt attityd. Efter PT-passet tränade jag själv rygg och bröst och jag känner verkligen hur mycket jag utvecklats den senaste tiden. Tekniken, rörligheten och styrkan. Jag vågar mer och det finns ett sådant härligt flow. Jag älskar det!

Min kille och jag tränar många av veckan pass tillsammans och det är också något jag värdesätter och tycker om. De dagar det är möjligt värmer vi upp tillsammans  och kör sedan efter individuella upplägg och sedan går vi hem tillsammans. Det blir en gemensam aktivitet men jag får ändå träna på egen hand så som jag gillar bäst när det kommer till styrketräningen. För mig är det på alla sätt en win win – bästa sällskapet och tuff träning. What’s not to like liksom?

Den här dagen kommer att gå i ett för mig. Jag har ett spikat schema och för att dagen ska falla på plats behöver jag vara organiserad och strukturerad. Och för att bli så organiserad som möjligt skriver jag givetvis en att göra-lista som jag checkar av alAttlt eftersom. Det gör att jag har koll på läget och jag känner att jag kommer framåt varje gång jag får stryka en punkt. Sådana här dagar som jag från början vet blir hektiska uppskattar jag extra mycket den gemensamma stund jag och min kille har på morgonen. Vi äter frukost i lugn och ro och det sätter verkligen tonen för dagen. I eftermiddag får jag en stunds avkoppling när jag ska till frisören, det ser jag riktigt mycket fram emot. Att bli ompysslad i håret är helt klart tio i topp av det bästa sakerna jag vet. Och jag har hittat en riktig pärla som frisör så jag oroar mig aldrig för att resultatet inte ska bli som jag vill ha det. Bara njuta njuta njuta.

Chiapudding med kanel och kardemumma. I botten finnes hallon med lakritssmak. Mullbär och kokos på toppen ger perfektion!

 

One thought on “Att fira 100 dagar som snusfri!

Kommentera

