Bönröra med pesto och fetaost

Som tack för att jag var hundvakt till Charlie fick jag fina grejer från Italien av min vän Sandy. Bland annat ekologisk pesto och finfin olivolja. En riktig fröjd vill jag lova. Just nu har jag pippi på bönor och gjorde en mycket enkel men galet god bönröra på pesto och fetaostkräm. Passar lika gott till kycklingen som till fisken.

IMG_9592IMG_9590

DU BEHÖVER:

400 gram blandade bönor
2 -3 msk ekologisk pesto
1-2 vitlöksklyftor 
200 gram fetaost
färsk basilika
1-2 msk mandelmjölk
salt och svartpeppar

Blanda först samman fetaostkrämen (som passar lika bra att ätas som den är). Riv fetaosten med rivjärn och blanda samman med pressade vitlöksklyftor, salt och svartpeppar, hackad färska basilika och mandelmjölk. Ställ i kylen en stund. Blanda sedan samman bönor, pesto och fetaostkrämen. Piece of cake!

IMG_9596

 

Kommentera

