Ekologisk hudvård från Nourish Skin

För ett tag sedan fick jag hemskickat ett hudvårdspaket från Nourish Skin.  Det händer att det dimper ner saker i min brevlåda, men det är inte särskilt ofta jag skriver om det. De produkter jag provar och använder tipsar jag enbart om från eget tyckte och inte för att någon har bett mig att göra det. Viktigt att ha sagt. Nourish Skin är ett ekologiskt hudvårdsmärke från England och de har högt innehåll ekologiska ingredienser, ca 80-98 %. Det finns ett stort sortiment bland ansiktsprodukter och kropps- och hudvårdsprodukter.  Jag har testat ett resekit från serien Protect, som är för känslig och torr hy.

Jag har använt rengöring, ansiktsvatten, fuktighetskräm och serum. Jag är jättenöjd! Mitt stora problem är att jag är torr i huden och behöver produkter som återfuktar ordentligt. Jag har tidigare använt Mary Kay och varit nöjd med de produkterna, men eftersom jag vill satsa på mer naturliga och ekologiska produkter försöker jag att bredda mig lite. Jag tycker att min hud har mått bra under de här veckorna. Jag är mjuk i ansiktet och har inga torra fläckar som annars har varit ett stort problem. Särskilt gillar jag ansiktsvattnet som sprayas i ansiktet morgon och kväll och serumet är verkligen bra. Jag tycker att produkterna är prisvärda och helt värda att testas. Nästa månad testar jag hudvård från Maria Åkerberg. Det ska bli spännande.

IMG_9709

3 thoughts on “Ekologisk hudvård från Nourish Skin

  1. Ping: Ekologisk hudvård från Medevisalvan | En träningsblogg och lite till

Kommentera

