Våga vara snäll mot dig själv

Ni är så grymma. Jag är så otroligt tacksam för er, kära bloggläsare. Jag är tacksam för kommentarer, mail och feedback. Jag har varit inne i en period när jag är dålig på att svara er, men ni ska veta att alla spår ni lämnar är spår som värmer i mitt hjärta. Jag är väldigt ödmjuk inför att få peppa er, tack!

Ni är många som ställer frågan: hur arbetar jag med min självkänsla? Hur tar jag kliver från gnällhörnan till det glada laget? Jag ska ta helgen och besvara era frågor och prata självkänsla och det glada laget nästa vecka. Och yoga, vi ska prata yoga. Det lovar jag er. Idag vill jag rikta min kärlek till er och önska er en solig och härlig finfredag. Och jag uppmanar er att någon gång under dagen stanna upp och lyssna inåt. För frågorna du går och funderar på finns inom dig. Bara du vågar lyssna och se med klarhet. Öppna ögonen. Sluta kämpa emot. Låt känslorna komma. Välkomna klumpen i halsen, den finns där för att ditt inre vill säga dig något. Le mot människor du möter. Skratta med hjärtat. Andas djupt. Bestämd dig för att vara snäll mot dig själv just idag. Våga vara snäll mot dig själv. Se allt bra du gör, sträck på ryggen. Buga inför din egen godhet. 

IMG_9749

One thought on “Våga vara snäll mot dig själv

Kommentera

