Smutti med hallon, banan och jordnötssmör

God morgon raringar!

Det känns som att det har hänt så mycket på sista tiden. Så mycket roligt. Så många intryck, så mycket att ta in. Mycket som har fallit på plats, men också förändringar. Utveckling. Om bara några timmar tar jag semester och att åka på den här resan med min favoritperson är precis vad jag behöver. Bara han och jag. Jag längtar alldeles jättemycket. ❤ Jag kommer att blogga när och om tillfälle ges under resan, men vill ni följa med på resan är Instagram ett säkert kort – följ mig på Ceecilian.

Jag har äntligen fått hem Josefins Jägers bok Hello green och efter att ha bläddrat i den kom inspirationen direkt. Jag har dessutom inhandlat mig en råsaftcentrifug för födelsedagspengar och ser mycket fram emot att börja leka med den när vi kommer hem. Den här morgonen mixade jag en riktig smaskig smutti. Kombinationen jordnötssmör och banan slår aldrig fel. Just nu finns det ett schysst erbjudande på Hello green-boken på PLUSbok. Kolla här.

IMG_9847 IMG_9846DU BEHÖVER:

1 dl hallon 
1 banan 
1 msk jordnötssmör
isbitar
½ dl kokosmjölk
2-3 dl nötmjölk (jag använde cashew)
kardemumma
vaniljpulver

Mixa samman, häll i glas och toppa med chiafrön och gojibär. Gott och mättande!

 

Kommentera

