Mot semestern!

Hej sötnosar.

Visst är det märkligt att det aldrig är jobbigt att gå upp i arla morgon när en ska iväg på något roligt? Klockan ringde halv fem i morse, och då hade jag redan varit vaken i minst en kvart. Förväntan är bara förnamnet. Vi har laddat traditionsenligt med öl till min kille och nypressad juice till mig.För mig är det lite för tidigt att dricka alkohol så himla tidigt på morgonen. Vi landar runt 13.30, lokal tid. Santorni är en timme före oss i Sverige. Då ska vi reka hotellet, kolla läget och ta ett dop i havet. Vad resten av dagen gömmer i sitt skägg, det återstår att se.

Igår sökte jag en av förstelärartjänsterna på skolan. Jag har sugit på den karamellen ett tag och kommit fram till att om jag inte söker tjänsten kan jag heller inte klaga. Jag skulle gärna vara en del i att vidareutveckla skolan och få möjlighet att inspirera andra. Jag pratar ju ofta om att leva som en lär, och för mig handlar det här om att våga göra något som också känns lite svårt. Men, nu har jag sökt och så fort jag skickade in ansökan igår kändes det bra. Vi får se om jag blir kallad på intervju. Spännande!

IMG_9871

”Jag delar inte riktigt din uppfattning om vad som är gott” säger Joakim när jag bestämmer juice istället för öl som frukostuppladdning på flygplatsen. Härligt att få vara olika ❤

IMG_9866

 

Jag hoppas att ni har en riktigt skön helg där hemma. Jag uppdaterar när jag kommer åt och för det mesta njuter jag av min semester, min födelsedag och min kärlek. Livet alltså!

Kommentera

