Första dagarna på vår semester

För er som inte har Instagram eller följer mig där tänkte jag dela med mig av de första dagarna på vår semester. Vi njuter och njuter och njuter. Det är inte svårt att göra det på den här fantastiska ön. Det är så lyxigt! På stranden får en inte ens resa på sig för att beställa något att dricka. De ber en vänligen att ligga skönt och låta sig passas opp på. Jag kan leva med det.

Vädret är underbart. Varmare än först utlovat. Redan tidigt på morgonen blir det varmt och värmer drar upp mot en trettio grader mitt på dagen. I vattnet har det varit runt en 25-27 grader, så det är nätt och jämt att det svalkar. Vi badar faktiskt mest hela tiden. Det är lavastränder och ganska stenigt. Efter första dagen inhandlade vi oss badskor och kan nu leka hur mycket som helst både på stranden och i vattnet. För det gör vi, vi leker och skrattar och pratar. Om hösten och vår relation och livet och förändring. Om hur bra vi får varandra att må. Hur det känns att hitta den där personen en vill leva med och att känna att kärlek blir starkare för varje dag som går.

IMG_9877 IMG_9890 IMG_9924IMG_9903

Och igår fyllde jag 30 år. Min kille väckte mig sång och presenter och jag storknade lite av innehållet. Dagen var så magisk. Inte för att vi gjorde något särskilt egentligen. Vi solade och badade och kramades och gjorde oss fina och åt god mat och somnade innan midnatt. Men semestern känns som en enda lång födelsedag och jag kan inte minnas att jag någonsin har känt mig så här lycklig. Tränar gör vi inte. Kanske för att det är för varmt, kanske för att inte orkar. Det spelar inte så stor roll.

IMG_9916IMG_9928

One thought on “Första dagarna på vår semester

Kommentera

