Back in town

Hej kompisar!

Borta bra alltså, men hemma är alltid bäst. Det är inte mycket som slår känslan av att få somna och vakna i sin egen säng efter många nätter på vift. Och hur njutbart det än må vara med frukostbuffé är det fantastiskt att få greja i sitt eget kök och tillaga sin egen frukost. Det har varit en fantastisk semester. Troligen den lyxigaste semester jag någonsin haft. Santorini har varit strålande på alla sätt, men jag tycker mycket om att vara hemma igen. Jag tycker om mitt hem och jag tycker väldigt mycket om han som bor här tillsammans med mig. Vi har haft det så fint, Joakim och jag. Bitar har fallit på plats. Och kanske är det precis så som klyschan säger att när en väl träffar den som är rätt förstår en varför det aldrig har fungerat med någon annan.

IMG_0052

Förmiddagen tillbringade vi i sängen. Jag var så trött efter hemresan att jag behövde ta en förmiddag där jag tillät mig själv att göra ingenting. Med handen på hjärtat har jag varit intill döden trött hela dagen. Vi har ju inte varit superaktiva under den här semestern, men längtan till gymmet lyser med sin frånvaro. Det har faktiskt varit skönt att inte styra semestern efter träning, men jag är nog lite förvånad över hur skönt det faktiskt har varit att ha en paus från gymmet. Jag antar att kroppen behövde en paus, lugn och ro. Värmen har gjort mig alldeles slö och vi har inte direkt varit några nattugglor om kvällarna. Fördelen är att jag är utvilad och redo för vad den här härliga hösten gömmer i sitt skägg. 

Och just det: jag har köpt en råsaftcentrifug. Jag hann liksom inte testa den innan jag for på semester men idag gjorde jag min första juice. Gott så gott! Här ska göras juicer av olika slag och botanisera bland den råa maten i höst. Prima ballerina. I  morgon är det tillbaka till verkligheten som gäller igen. Jag tycker att det ska bli riktigt najs.

IMG_0049

One thought on “Back in town

Kommentera

