Vinden har vänt

Hej sötnosar!

Wihoo, jag tror att det har vänt. Jag ska kanske inte vänta in eller begära min vanliga energinivå, men visst börjar jag må mycket bättre och visst börjar jag få tillbaka mer energi. Jag njuter njuter njuter av att orka mer. I helgen har jag tränat två härliga pass på gymmet och verkligen haft en känsla av att vara tillbaka å banan. Lofsan tipsade om gravidträning på Nyhetsmorgon i söndags och det gjorde mig inspirerad. Jag har faktiskt sådan sjuk träningsvärk att jag stapplar fram som en anka. Luvluv efter allt stillasittande.

Jag orkar mycket mer om dagarna, och jag tycker att den där märkliga känslan av meningslöshet börjar avta något. För mig är det alldeles jättemärkligt att ha en sådan känsla att jobba emot, att känna att saker och ting inte spelar roll. Det är som att energin inte har räckt till på något sätt. Det har varit svårt att uppbåda kreativitet och lust och glädje. Jag kanske får det att låta värre än vad det är, men det den vanliga känslan av att det är roligt att göra saker – den har liksom inte funnits där. Jag antar att det är så det måste få vara och att min energi har gått åt till att låta min bebis växa.

 

IMG_0188

 

Den här veckan går jag in i vecka 12 och risken för missfall minskar. Magen växer och växer och var jag än går kommenterar man hur stora min hylla är. Fast det är faktiskt sant, mina bröst är gigantiska. Jag längtar innerligt efter ultraljudet om två veckor. Mest vill jag nog bara ha bevis på att det verkligen finns någonting därinne, som om min växande mage inte skulle vara bevis nog menar jag. Samtidigt vill vi givetvis veta om allting är som det ska, och vilka möjligheter en har om det faktiskt inte skulle vara som det ska.

IMG_0199-0

One thought on “Vinden har vänt

  1. Men åhhh vad roligt!! Stort grattis!!!

    Även om jag inte skrivit på evigheter så har jag ändå varit här inne och kikat och haft koll på dig… Jag befinner mig i samma situation! Även om jag ligger lite före… 😉

Kommentera

