Från tröttertorsdag till finfredag

Vissa dagar slår tröttheten till som ett slag i ansiktet. Jag stapplar hem från jobbet och går direkt in i sovrummet. Tröttheten är så påtaglig att jag inte ens för en sekund orkar kämpa emot. Andra dagar känner jag mig pigg och har energi precis som vanligt. Igår var en trötterdag och jag sov ett par timmar på eftermiddagen. Jag lät min kille laga middag och åt själv clementin eftersom matlusten för tillfället är helt obefintlig. Jag är inte sugen på mat. Jag gillar gröna äpplen, clementin, ost och glutenfritt bröd. Allt annat känns tråkigt och ointressant att stoppa i munnen. Jag kan ha stunder när jag är sugen på allt möjligt, men det är då rakt inte mat.

Jag låter det vara så. Jag sover när jag är trött och ligger på soffan när energin inte finns där. De senaste två veckorna har jag jobbat jobbat jobbat arslet av mig för att komma i fatt med rättning och omdömesskrivning som jag sov bort under de veckor jag mådde som mest illa och var som mest trött. Jag har jobbat på kvällar och på helger. Jag antar att det tar ut sin rätt och därför tillåter jag mig att vara kravlös. Jag njuter av att ha någon som tar hand om mig och ser till att jag mår bra. Som kliver upp först ur sängen på morgonen, tänder ljus och kokar te medan jag försöker vakna till liv.

IMG_0421

Idag känner jag mig inte fullt så trött. Jag har orkat göra mig lite fredagsfin med klänning och tänker vara finfredagsglad minst fram till eftermiddagen. J har gett mig säkert tio förslag på maträtter som jag dissat till kvällen, men jag känner att glutenfri pizza och Idolmys vore på sin plats. Så får det bli.

Hur mår ni idag?

Kommentera

