En ledig lördag

God morgon sötnosar!

Efter mer än nio timmars sömn ser jag fram emot en lördag där jag gör lite vad jag känner för. Några inslag jag känner för är yoga, läsa bok, sätta ihop en föreläsning om romantik, realism och naturalism, baka glutenfria lussekatter, svänga ihop en granola, laga hemmagjord pizza, Så mycket bättre och mysa mysa mysa. Vad det blir av den här dagen återstår att se – det kan bli allt av ovanstående men det kan lika gärna blir ingenting. Jag har de senaste veckorna och helgerna arbetat otroligt mycket och när jag nu väl är ledig hittar jag tusen saker jag gärna skulle ägna mig åt. Med handen på hjärtat är det precis lika skönt att vila och återhämta sig. Jag känner mig tacksam för att jag inte behöver göra särskilt mycket den här lördagen och jag vill utnyttja ledigheten på det sätt som känns bäst. Kanske gör jag roliga saker, kanske gör jag ingenting. Jag och min kille gjorde jul i lägenheten igår och idag vill jag bara gå omkring i hemmet och insupa den härliga atmosfären. Jag älskar den här tiden på året – det är så livsbejakande på något sätt. Jag tillhör inte den skara människor som anser att en inte får göra något juligt innan första advent. Mörkret påverkar oss mycket just nu och jag tycker att vi behöver allt ljus och allt mys vi kan få just nu.

IMG_0546IMG_0562Förra julen var Mr och jag fortfarande hemliga och det var bara några få människor som visste att vi träffades. Jag minns det som en otroligt mysig tid. På något sätt var det härligt att ha en hemlighet som vara var vår. Nu firar vi vår första riktiga jul tillsammans och det kändes fantastiskt mysigt att pynta och göra fint här igår. Vi pratade mycket om att vi kommer att ha en sju månaders bebis nästa jul och att den julen troligen kommer att kännas helt annorlunda än någon jul tidigare har gjort. Förutom att fantisera om nästkommande jul tänker jag också tillbaka på den här helgen förra året när jag besökte Fitnessfestivalen i Göteborg. Den här helgen är det dags igen och många av mina vänner från bloggvärlden och Instagram är där och hänger. Jag är ju inte så tränig av mig för tillfället och därför kändes det inte riktigt aktuellt att åka i år. Nästa år, vem vet?

Jag hoppas att du riktigt njuter av din lördag oavsett om den är fylld med aktiviteter eller om du njuter av att göra ingenting. Alla sätt är bra. 

Kommentera

