Hej träningshelg!

Åh, den här helgen har varit så underbar. Jag såg sannerligen till att göra det där träningspasset som jag tänkt mig – och lite till. I fredags gick jag till gymmet, precis som jag lovat mig själv, och det var så himla roligt. Jag tog det lugnt med både vikter och tempo eftersom jag inte har varit på gymmet på åtta veckor, men det kändes så underbart. Trots att jag varken konditionsmässigt eller styrkemässigt på något sätt är där jag en gång var kändes det som att komma hem. Som att hitta sin plats. Underbara känsla. Därför föll det sig så att jag även igår och idag gick till gymmet. Därmed har min kropp fått sig en riktig genomkörare den här helgen och jag kan räkna med träningsvärk de kommande dagarna. Den kunde inte kännas mer välkommen och att träna har fått mig att känna mig som mig själv i helgen. Det bästa är att jag känner mig taggad och riktigt sugen på att hålla igång så mycket jag kan under resten av graviditeten. Får jag bara må bra i den här mellanperioden jag befinner mig i har jag goda förutsättningar att kunna träna – det gör mig så glad!

IMG_0693

IMG_0726

Tre träningspass senare och jag känner mig lite mer som mig själv igen. Wihoooo!

 

 

One thought on “Hej träningshelg!

Kommentera

