Snart husägare

Idag har jag gått omkring med ett riktigt fåntrattsleende hela dagen. Mr och jag var nämligen på banken i morse och fixade det sista med huslånet och gick igenom allt inför överlåtelsen av huset i början på januari. Jag måste nypa mig i armen för att inse att det är sant att vi snart äger ett hus. Ett stort fint hus som vi ska göra till vårt – jag dör! Det finns gott om plats och jag som har varit flyttfågel i nästan halva mitt liv kan äntligen, äntligen ge mig själv möjligheten att stanna på en och samma plats länge. Typ resten av mitt liv. För mig är det ofantligt stort.

Mina tio fingrar räcker inte för att räkna hur många gånger jag har flyttat sedan jag tog studenten och flyttade hemifrån (vilket blir 12 år till sommaren). Jag har flyttat och flyttat och flyttat mellan städer och lägenheter i 12 års tid. Det känns sjukt när jag tänker på hur många flyttlådor jag har tvingat min familj att packa, bära och packa upp – år ut och år in. När jag flyttade till den här lägenheten lovade jag mig själv att försöka stanna länge och skapa ett hem, och det kändes stort att få fira ett år i somras. Ett år på ett och samma ställe – så väldigt 2007-ish. Sammanlagt stannar jag i den här lägenheten i ett och ett halv år innan vi adressändrar för en lång, lång tid. Nyp mig i armen vad ofattbart det känns! 

 

One thought on “Snart husägare

Kommentera

