It’s a girl!

God fortsättning sötnosar!

Jag hoppas att ni har haft en fin jul och en härlig ledighet. Själv gav jag mig själv ett par bloggfria dagar för att riktigt njuta av julledigheten och människorna den medför. Jag har haft en av de finaste jularna jag kan minnas sedan jag var liten. Julen har känts så varm och familjär – mer meningsfull på något sätt. Jag misstänker att Mr har ett finger med i spelet och så även familjen och tjocka släkten. Det är härligt att vara en stor familj. Jag fick så otroligt många fina julklappar och vi fick mycket fint till nya huset (som by the way närmar sig med storsteg). Inte nog med det fick jag ett yogablock och yogabolster av Mr precis som jag önskade mig. Dessa ska jag berätta lite mer om!

IMG_0808

Enligt tradition firar vi hos pappa och Bettan på landet kvällen innan julafton, sover över där och äter sedan gemensam julaftonsfrukost. Där äter vi numera inte julmat eftersom det ändå blir mycket av den varan utan smaskade i år på räkor, hummer, ostar och exotisk bricka – supersmaskigt! På julafton firar vi hos mamma och Hans med hela tjocka släkten och på juldagen vankas det kalkonmiddag hos morbror Kjell. Så ser mitt firande ut. De resterande dagarna har jag njutit hemma, tränat, varit på bio med Mr och umgåtts med vänner. Det blev en skön paus och ett par njutbara dagar för oss.

Och idag har vi varit på det andra (tredje) ultraljudet och tittat på vår lilla groda. Idag har det gått exakt 50 procent av graviditeten och imorgon går jag in i vecka 21. Det är så himla skönt att få räkna ner och äntligen vara över på andra sidan. Nå väl. Grodan skötte sig bättre den här gången och allting såg normalt ut. So far so good – ett skolboksexemplar sa barnmorskan idag. Budet idag är att det är en liten flicka. Det kan vara svårt att se sådant och en vet aldrig förrän barnet är ute, men vad barnmorskan kunde se idag torde det vara en tjej. Min känsla har ett bra tag varit att det är en flicka, och det sägs ju att flickor tar mammans skönhet. I så fall stämmer det bra på min taskiga hy och mitt spröda och slitna hår. Och självklart, självklart spelar det ingen roll om vi får en pojke eller flicka. Oavsett kön är det ett väldigt välkommet och efterlängtat barn. 

IMG_0848Nu är det inte många dagar kvar av 2014 och i morgon tänkte jag runda av med ett härligt benpass och ett bokslut på året. På nyårsafton firar Mr och jag ensamma hemma med nyårssupé, glittrig dukning, alkoholfritt bubbel och en stor dos kärlek. Vi har mycket att fira under året som varit och skåla in för det år som väntar oss. Det bubblar i kroppen på mig hörrni.

Kram Cilla

3 thoughts on “It’s a girl!

  1. Åh grattis! Vi fick också samma besked med vår Ester, att barnmorskan trodde det var en tjej på rutinultraljudet, och det var det ju 🙂
    Jag har läst din blogg mycket det senaste, för jag uppskattar verkligen ditt sätt att skriva om kroppen under en graviditet, hur olika det är och att det är ok! Fortsätt så, det är toppen att höra!
    Kramar

  2. Ping: Hej vecka 22! | En träningsblogg och lite till

Kommentera

