God fortsättning

God fortsättning sötnosar.

Mina latar dagar har fortsatt och jag njuter, njuter, njuter sannerligen av att ta det lugnt. Mr och jag insåg att den här ledigheten troligen är det sista på länge vi kan använda till att göra vad vi känner för – typ träna, vila, mysa. En liten parentes är förvisso vattenläckan som uppstod i vårt förråd på nyårsafton, och som orsakade att ingen i huset hade värme på nästan tre dygn och att delar av förrådet blev vattenfyllt. Det vill säga att när problemet upptäcktes tre dygn senare var tillhörigheter förstörda och gone for ever. Året började bra, inte sant? Förutom den lilla incidenten hade vi en mysig nyårsafton och ytterligare ett par lata dagar som gjort oss riktigt gott.

På torsdag blir vi husägare och inleder en renoveringsperiod – först ut är köket som då ska totalrenoveras. Därefter väntar sådant som att tapetsera ett antal rum, måla om i trappa och hall, byta heltäckningsmatta i trappa och sådant fix som behöver göras med tiden. Som ni säkerligen förstås blir det troligen inte särskilt många lata dagar efter den här julledigheten och jag tänker minsann njuta av den så mycket det går. Med handen på hjärtat längtar jag inte tillbaka till jobbet för tillfället, även om jag vet att det alltid blir bra när en väl är tillbaka. Just nu vill jag dagdrömma om huset och barnet och träna och yoga och lägga ner all min tid och energi på vårt nya hus. Jag antar att det är en högst normal känsla för en person som befinner sig i min situation.

Trots att det har blivit mycket vila och slappande det här jullovet har jag tränat på bra. Det känns otroligt fint att vara igång med kroppen och jag märker att kroppen mår bra av kombinationen yoga och styrketräning. Även om jag har en period av illamående och trötthet bakom mig måste jag säga att min graviditet rent kroppsligt har varit bra. Jag har inte ont någonstans och kroppsdelar bråkar inte med mig. Att jag var i bra form innan graviditeten spelar säkerligen roll och jag ska givetvis inte ropa hej – allting kan hända – men jag mår bra i kroppen. Jag tror verkligen att träningen gör gott för mitt och mitt barns välmående. När jag styrketränar och yogar känner jag otroligt sällan barnet – något jag tolkar som ett tecken på att aktivitet gör barnet lugn.

Just idag gick jag och Mr till gymmet samtidigt. Han nöter på med sina intervaller och jag körde ett pass för ben och rumpa. Jag börjar märka att jag behöver justera och gravidanpassa vissa övningar något mer nu när magen börjar bli större, men i det stora hela tränar jag överlag som jag gjort hela tiden. Jag tänkte att jag skulle skriva om träning under graviditet, prata om mitt träningsår 2014 (en utmaning jag fått av Annie) och berätta om mina träningsmål för 2015 de närmaste dagarna. Inte nog med det övergår vi snart i nytt tema i YOGAMOM365. Det är mycket roligt som händer, så stay tuned.

Njut av er lördag. Själv ska jag iväg på tjejkväll med bästa vänner. Prima ballerina.

IMG_0936

One thought on “God fortsättning

  1. Det är nog ganska vanligt att gravida kvinnor vill boa, det hör väl till tror jag 🙂 Mysigt hur som helst att få göra om ett helt hus 🙂 Hoppas du får en mysig tjejkväll Cilla. Kram!

Kommentera

