Början på allt

Den här helgen har varit den sista helgen Mr och jag tillbringar i lägenheten. Trots att jag är en flyttfågel ser jag ofantligt mycket fram emot att slå mig till ro så där på riktigt. Jag har aldrig levat landa på riktigt eller inte fått möjligheten. Jag vet inte. Nu är det ett annat liv som väntar. Ett liv med Mr och grodan. Om ni visste hur mycket jag ser fram emot det. Jag har flyttat och flytt otaliga gånger, men jag ser den här förändringen som början på allt. Som början på det nya. Det känns overkligt. Det känns ljuvligt. Och jag förtjänar all den här lyckan. Det gör jag minsann.

Mina kärlekshistorier har alltid slutat med krossade hjärtan, svek och tårar. Ibland har jag varit den som har sårat. Ibland har jag sårat. Jag har slickat mina sår så många gånger. Jag har under många år sökt efter något utan att riktigt veta vad. Aldrig tillfreds, aldrig nöjd. Därför är den här kärleken, den här livet och den här förändringen innerligt välkommen. Samtidigt är allting svårt att ta in. Som om jag drömmer. När jag i helgen har plockat ner våra saker i lådor och rensat lägenheten har jag försökt att ta in det här – på riktigt. Faktum är att jag inte vet om jag lyckas, men faktum är också att jag aldrig har känt mig så här lycklig. Jag känner mig som en fånig fåntratt.

IMG_1054

Den här veckan kommer att gå ut på att hålla i och hålla ut. Jag ställer inga krav och ägnar inte mycket tid åt någonting annat än flytten och jobbet (vilket är mycket svårare än vad en tror). Eftersom jag har varit rejält förkyld och stannade hemma två dagar den där första jobbveckan lägger jag inte någon vikt vid att återgå till gymmet den här veckan. Nästa vecka är jag tillbaka på gymmet igen och under tiden ger jag mig själv vackra tankar på yogamattan och ser till att inte stressa iväg i tankarna och löpa amok (renovering renovering renovering!). Det meditativa tillståndet är aldrig så viktigt som när en tror att en inte har tid. När jag håller i och håller ut fram till söndag samlar jag inlägg i fickan och ser fram emot att kunna skriva mer kontinuerligt igen. Under tiden får ni gärna hänga med på Instagram – ni hittar mig på Ceecilian.

Men nu sötnosar; kan ni inte berätta för mig vad ni har för planer den här veckan? 

 

2 thoughts on “Början på allt

  1. Du skriver så mysigt om kärleken. Märks verkligen att du mår bra, och det är du såå värd. Blir så glad för din skull, och för er skull såklart!

    I veckan är det terminsstart, började sista terminen idag. Känns rätt ofattbart men samtidigt bra. Träningsmässigt får kroppen vila från skivstången, varit rätt mycket tung sådan träning senaste veckorna så för en gångs skull tänker jag efter före och vilar _innan_ jag blir sliten. Ska lattja med kroppsvikt istället och träna pilates och yoga. Har verkligen börjat uppskatta yogan inifrån och ut, inte bara det fysiska. Jag mår också jättebra just nu, njuter!

    Stor kram ❤

Kommentera

