Dagen efter en bra dag

Idag njuter jag av sötman efter en bra gårdag. Det var egentligen inget särskilt men helheten kändes så tillfredsställande i slutet av dagen. Jag kände mig upprymd, tillfreds och lycklig. Bitar föll på plats och insikter uppenbarade sig. Bitar som jag inte fått ihop på ett tag och tankar som grötat sig i huvudet. Jag kände mig som mig själv. Jag somnade i stillhet.

Otroligt ofta är det de här små sakerna i tillvaron som gör stor skillnad. Känslan av att känna sig viktig och boostad efter ett lyckat resultat- och utvecklingssamtal med sin chef. Värmen som infinner sig när en äter middag med sina föräldrar och känslan av tillhörighet: en närhet och självklarhet i att vara en familj. Att bli kramad av sin pojkvän med sådan kärlek att varje liten cell i kroppen känns värdefull. Att klappa sin växande mage och längta efter individen på insidan. En apelsin som smakar magiskt. En egen tvättstuga. Att yoga i det nya, harmoniska sovrummet – gott om plats och en upplyftande atmosfär. Mitt hem. 

Dagen efter: jag känner mig lite mer som mig själv idag efter ett par mentalt prövande dagar. Jag känner mig värdefull och stark. Jag uppmärksammar tonen på mina tankar och landar i att det svåra och det lustfyllda inte behöver vara förenliga med varandra. Det varma och det kalla behöver inte bli en ljummen gråzon. Allting får samexistera utan att jag ideligen behöver värdera det ena som bra och det andra som dåligt. Jag väljer saker jag blir glad av och gör mitt bästa för min egen skull. För att jag kan, vågar och är kapabel. 

IMG_1133

Idag vill jag uppmärksamma dig på tonen på dina tankar. Kanske kan du värdera lite mindre och kanske kan du förändra någon tanke till att bli lite mer mjuk och lättsam? Kanske kan du vara lite mer följsam mot andra – just idag? Och om du har tankar som känns svåra och okontrollerbara och irriterande kanske du kan välja att låta det vara precis som det är. Acceptera känslan. Värdera inte.

Kram Cilla ❤

3 thoughts on “Dagen efter en bra dag

Kommentera

