Vulkanskydd

För några år sedan hade jag mycket problem med ett knä. Någon gång i mina ungdomsår trampade jag snett och läkare har aldrig hittat något fel. Stundtals har jag haft mycket ont, men ändå har det inte hittats något fel. När jag sprang som mest runt 2010-2012 hade jag ibland riktigt ont och kunde sällan sitta längre perioder utan att känna smärta i knät. Jag fick rekommendation att använda knäskydd och upplevde att det fungerade för det mesta.

När jag runt hösten 2011 la om min kost  gick jag ner något i vikt och problemet med knät minskade avsevärt. Kanske tränade jag skonsammare, lyssnare bättre på kroppen, hittade den mjukgörande yogan och fick bättre kontroll på kroppsdelar men jag tror också att kosten och viktminskningen hjälpte mig. Under graviditeten har jag känt av knät då och då och det beror säkerligen på att jag idag är något tyngre. Jag har inte samma möjlighet att vara lika rörlig som tidigare och det påverkar givetvis kroppsdelar. Att rörlighetsträna och yoga kontinuerligt har mest troligt hjälpt mig mycket.

För någon vecka sedan fick jag möjlighet att prova ett knäskydd från Vulkanskydd och det passade perfekt nu när jag känt av knät då och då. Jag misstänker som sagt att känningarna beror på viktökning och det faktum att jag är mindre rörlig för tillfället. Jag gillade skyddet! Att använda knäskyddet fungerade bra för mig och smärtan gjorde sig inte påmind alls under de senaste passen jag genomförde. Jag kommer att fortsätta att använda skyddet under graviditeten för att stödja upp och för att hjälpa blodcirkulation och värme i knät. Ett vulkanskydd kan också användas i förebyggande syfte för att minska risken för överbelastningsskador. På hemsidan hittar du bland annat axelskydd, ryggstöd, fotledsskydd och armbågsskydd till bra priser. Dessutom är det fri frakt och snabb leverans – något jag värdesätter mycket. vulkanskydd2vulkanskydd

 

Detta inlägg är sponsrat av Vulkanskydd.com 

Kommentera

