En ångrar aldrig ett träningspass

Hej söndag och sista dagen på sportlovet!

Den här helgen har jag känt mig trött. Trött som i behov av mycket vila och återhämtning. Därför är det precis vad jag ägnat mig åt. Det kan också tänkas att jag känner ett litet uns av jobbångest efter ledigheten. Det krävs inte raketforskning för att inse att mitt fokus börjar flyttas från jobbet mot förlossning och lilla grodans ankomst. Sanningen är givetvis att jag har svårt att känna närvaro i jobbet när jag har så mycket annat spännande som fyller min tillvaro. Samtidigt vet jag att allt har sin tid och att de kommande nio arbetsveckorna kommer att gå av bara farten. Jag får gåshud när jag tänker på det: nio arbetsveckor och därefter ska jag föda barn. Det är nästan overkligt.

För att pigga upp mig själv gick jag till gymmet i förmiddags, och det är sant: en ångrar aldrig ett träningspass. Jag var i behov av endorfiner och må bra-hormoner. Att ta det lugnt när kroppen säger till är viktigt, men efter att ha gjort i princip ingenting sedan i torsdags kände jag att det var dags att ta till ett välkänt knep. Som misstänkt blev jag både piggare och gladare av att röra på mig och det känns så fint att kunna träna så här långt in i graviditeten. Idag cyklade jag för att få upp lite puls och därefter rörlighetsträning för att mjuka upp och förbereda kroppen och slutligen ett pass för bröst och rygg. Den växande magen är förvisso i vägen då och då, men efter passet kände jag mig som en riktigt stark, tuff och fierce mama. Jag har snart gjort 70 procent av graviditeten och förutom helgens trötthet mår jag faktiskt oförskämt bra. Jag hoppas på att kunna träna på det sätt jag gör nu ytterligare ett par veckor. Jag är säker på att kroppen kommer att tala om när det är tid att dra ner på träningen och då lyssnar jag.

IMG_1459

2 thoughts on “En ångrar aldrig ett träningspass

Kommentera

