Välsignat vare det nya köket

Prisa Gud! Jag är ofantligt överlycklig över mitt nya kök. Mr och jag hänger där hela tiden och det är en sådan uppgradering från det gröna rummet på övervåningen vi provisoriskt inackorderat oss i de senaste veckorna. Att ha ett ordentligt kylskåp, en ugn och spis är helt fantastiskt. För att inte tala om en diskmaskin. Aldrig tidigare har jag haft diskmaskin (vilket är konstigt med tanke på hur många hem jag haft de senaste åren!) men förundras över hur en sparar 300 procent i tid genom att enbart stoppa in smutsig disk och vips – borta! Det känns också fint att vi valde en otroligt energisnål diskmaskin och därmed också mycket mer miljövänlig. Den är så tystgående att vi inte hör den förrän den är färdig och spelar en liten trudelutt. Det går att bli förälskad för mindre.

IMG_1470

Idag har vi lagat den första middagen efter jobbet i huset och passade på att inviga de nya tallrikarna som vi fick av min bror och hans flickvän i julklapp. Löv löv!

Och just ikväll känner jag mig så väldigt alldeles jätteförälskad i mitt eget liv. Hej konstrast till söndagsångesten jag hade i bröstet igår! Fast sådana konstraster ger mig gåshud – för livet är verkligen fint när en tar in de små ljusglimtarna. Jag lyssnar på Mr som går och nynnar till Streets of Philadelphia när han donar i rummet bredvid och känner någon form av fulländning. Här sitter jag i mitt nya, fantastiska kök och känner hur grodan rumsterar om i magen och njuter av hur min sambo donar och bonar om vårt hem. Det symboliserar så mycket lycka och frihet för mig. Att köket blev det första rummet i huset som blev färdigt känns också symboliskt och fint. Det är trots allt husets hjärta och min favoritplats – var jag än bor är det alltid i köket jag trivs bäst. Det är alltid i köket mina idéer föds och det är där jag kommer att skapa magi i många år framöver. Välsignat vare det nya köket!

 

Kommentera

