Hej vecka 29! (och min Pussy Power förlossningspepp!)

IMG_1472

Hej och välkommen den tredje trimestern! Från och med vecka 29 befinner jag mig i den tredje och sista trimestern av graviditeten. Nu går det verkligen undan och nästa vecka väntar det magiska målet – vecka 30. Barnets totala längd är runt 37 centimeter och väger cirka 1,4 kilo. Det är verkligen ett litet barn där i magen nu och jag tycker att det börjar bli ganska tungt i kroppen vissa dagar. Det är mycket som ska få plats och jag kan uppleva en obehaglig känsla tidvis. Det liksom trycker både upp och ner stundtals. Samtidigt är det härligt att känna sparkar och rörelser dagligen. En morgon på sportlovet rumsterade grodan om rejält i magen och jag lyckades fånga det på film. Det är hela havet stormar, som ni ser, men i början och slutet av filmen kan ni se ett par sparkar. Supercoolt tycker jag!


I appen rekommenderas jag att skriva ett förlossningsbrev att ta med till förlossningen. Jag antar att det börjar bli dags för mig att fundera lite på hur jag vill ha det. Vad jag säkert vet är att Mr kommer att coacha mig på bästa sätt och se till att jag får vad jag vill ha. Jag är trygg i att vi kommer att vara ett knock out-team som alltid när det kommer till förlossningen. Det finns ingen människa som jag litar på så mycket som honom och jag vet att han kommer att finnas där för mig. Jag tänker också att en kan ha en väldans massa föreställningar om hur en vill ha det, men att det ändå slutligen är kroppen som bestämmer hur en förlossning blir och vilka smärtlindrande medel som fungerar och inte. Jag har läst många kvinnors berättelser om hur de hade en särskilt bild av sin förlossning och att det liksom blev den motsatta. Jag har bestämt mig för att landa i att inte kämpa emot smärtan utan att arbeta med kroppen och att lita på förlossningspersonalen.

Som hjälp på vägen till att förvandlas till den urkvinna jag ser framför mig att jag ska vara tar jag givetvis musik. Jag tillhör den kategori människor som behöver musik till allt jag gör, och tänker att en spellista med musik från starka kvinnor är den bästa pepp som finns: en Pussy Power – förlossningspeppspellista! Kommande 11 veckor ska jag peppa med alla dessa starka kvinnor som har följt mig i livet. För när allt kommer omkring finns det inget jag går igång på så mycket som starka, självständiga och heta kvinnor. Vill du också peppa inför förlossning eller något annat viktigt och gillar starka kvinnor? Här hittar du spellistan.

Kommentera

