80 dagar kvar till BF

I nedräkningen inför graviditeten är varje dag viktig och idag är det 80 dagar kvar till barnets ankomst. Det innebär att jag har varit på smällen i 200 dagar (!). Det är otroligt lång tid om du frågar mig. Vecka 29 till 40 är tillväxtperiod och det märks – det känns som att min mage växer från dag till dag. Det är roligt att se formen på magen också för vissa stunder är den helt sned och det går att se var barnet ligger.

IMG_1501

Barnet växer sig allt större i magen men de där yppiga brösten vet jag inte om jag känner igen 😉

Jag har fortfarande inte ont någonstans – vissa dagar är jag givetvis mer trött i kroppen än andra dagar men några fysiska åkommor har ännu inte uppstått. Jag har vilat mycket den här veckan, men ska gå till gymmet och träna idag. Jag fokuserar mycket på att stärka baksidan av kroppen ju mer framtung jag blir. Det känns viktigt att tänka på hållningen för att inte säcka ihop fullständigt och jag märker skillnad i hur kroppen känns en dag när jag faktiskt tänkt på att sträcka på mig och hålla upp kroppen. Det kan vara svårt att komma ihåg, men ack så viktigt!

Vad jag har uppmärksammat den senaste tiden är att det börjar bli svårt att sitta skön. Vi har än så länge ingen soffa i huset som jag behöver ta mig upp och ner ifrån, men däremot märker jag att det är svårt att hitta den där perfekta vilopositionen när jag ligger i sängen. Helst sover jag mot Mr på nätterna men det är föga uppskattat från hans sida att ha en stor mage över halva kroppen. Jag får försöka ersätta honom med en stor kudde eller dylikt. Har ni andra bra tips som avlastar kroppen? Shoot!

4 thoughts on “80 dagar kvar till BF

Kommentera

