Livsyoga på Fabriken

För att få ihop vardagen med träning och egna aktiviteter har Mr och jag börjat pussla med dagar. Med tiden kommer vi givetvis att kunna utöka våra tillfällen hemifrån, men just nu är det Siris behov som är i fokus och vi pusslar så gott det går. Mr har börjat spela fotboll igen efter sjukskrivningen och axelskadan, och jag vill ju få in så mycket rörelse som möjligt. Givetvis. Tisdagar är numera min dag och jag har gett mig själv en tidig födelsedagspresent att gå en yogakurs för Erika på Fabriken. Erika lär ut och praktiserar livsyoga – vilken påminner om och har inslag från Kundaliniyoga.

När jag gick hemifrån igår kände jag mig lite pirrig i kroppen. På ett sätt kändes det som att jag nästan gjorde något olydigt som lämnade barn och hem men den känslan skakade jag av mig tämligen snabbt. De där 90 minuterna, helt för mig själv, kommer att göra underverk för mig den här hösten. Jag gick hem med lätta steg och kände mig sprudlande på insidan. Jag kände mig fulltankad med energi och tålamod. De där tillfällen som jag gör något som jag tycker om (och behöver!) kommer att göra mig till en bättre mamma och sambo. Därför har jag inget emot att vi pusslar och arbetar för att skapa rutiner trots att Siri är så liten som hon är. Mår vi bra kommer Siri att må bra.  Luvluv.

IMG_1173-0Om du är nyfiken på livsyoga rekommenderar jag dig att komma till Fabriken på tisdagar. Yogaklassen är mellan 18.30 och 20.00 och kostar 800 kr för 12 gånger. Det går också att betala 100 kr per gång och gå när det passar.

 

One thought on “Livsyoga på Fabriken

Kommentera

