God morgon finfredag och chokladsmutti

God morgon sötnosar!

Siribarnet är sannerligen inget sovbarn men de flesta mornar somnar hon om efter morgonamningen. Det är guld värt! Det gör att jag allt som oftast får tid att äta frukost i lugn och ro och har jag tur hinner jag också plocka i ordning, blogga eller sminka mig – det beror ju helt på vad jag prioriterar den morgonen. För det mesta hinner jag förstås enbart sätta igång med något av ovanstående innan hon vaknar, men frukost får jag oftast i mig utan stress.

Den här morgonen gjorde jag en smoothie som ni bara måste måste måste testa. Oboykänsla helt klart!

IMG_1222-0 IMG_1221

DU BEHÖVER:

1 fryst banan 
En näve frusen mango
1 dl kokosmjölk
1 msk raw kakao
1 msk chiafrön
1 tsk vaniljpulver
vatten för ökad mängd och konsistens

Mixa och njut!

Min plan för den här dagen är att försöka komma ut på en promenad i det fina vädret. Ungen vägrar fortfarande vagn för det mesta, men jag tränar på. Jag vill ju så gärna att vi ska kunna få frisk luft varje dag och jag vill gärna kunna ta mig ut på aktiviteter utan att Mr måste lämna bilen hemma. Ibland fungerar promenaderna tokbra om jag sjunger hela vägen och drar vagnen åt fel håll. Ibland fungerar det inte alls. Ibland kommer vi halvvägs och därefter får jag bära barnet hem samtidigt som jag puttar vagnen framför oss på alla möjliga sätt. Armar, ben och mage är användbara kroppsdelar. Det finns ingen hejd på hur en lär sig att multitaska som mamma.

 

2 thoughts on “God morgon finfredag och chokladsmutti

  1. Igenkänningsfaktor på det där med vagnen – många dagar armen domnat av när jag fått bära hem. Nu är en sjal liggandes i vagnen konstant 😉

  2. MIn bebis var oxå sådan, vi kom knappt ut alls… Nu i efterhand inser jag att jag skulle köpt en sjal- inte vår sjumeterssjal- utan en som man enkelt kan ta av och på och ha utanpå vinterkläderna…. Min är numera två år så det får bli ett tips till dig istället! 🙂

Kommentera

