Välkommen på hälsoevent i Vimmerby

Hej sötnosar.

Det händer mycket roligt just nu som jag önskar att jag hann skriva om. Tiden räcker inte till. Siribarnet som vanligtvis sover minimalt på dagarna verkar vara i en utvecklingsfas där det gnälls en massa och jag ammar ammar ammar och bär bär bär på barnet om dagarna. När hon inte gnäller skrattar hon tills hon kiknar och ingen dag är den andra lik. Så fort hon skrattar är allt förlåtet och mitt mammahjärta expanderar av kärlek. Det är en ynnest att få möjlighet att vara hemma med sitt barn, men det är också krävande och jobbigt. Därför försöker jag spara alla spännande och kreativa tankar och idéer jag har till längre fram och under tiden drömmer jag om ett barn som älskar att åka vagn och som sover på dagarna.

Något jag funderar mycket på och har tänkt kreativa tankar om den senaste tiden är Hälsoeventet som anordnas i Vimmerby den 12 september.  Det är Vimmerby Handel som anordnar evenemanget och i synnerhet är det Lifebutiken som ordnar och styr. Det kommer att bli en dag fylld med hälsa på olika sätt och jag tycker att det är roligt att det händer något här – särskilt när det handlar om hälsa. Luvluv.

Och jag kommer att vara där. På förmiddagen kommer jag att befinna mig på torget för att bjuda på lite smaskigheter i form av bland annat granola och gottebollar, dela recept och finnas för att prata prata prata med er kära läsare. På eftermiddagen kommer jag att hålla en föreläsning ”Diagnos: Låg självkänsla”. Föreläsningen är för dig som vill må lite bättre, tycka lite mer om dig själv och ta kontroll över din egen tillvaro. Vi ska göra oss av med jantelagsängslan och prata om hur en kan ta sig från botten till toppen. Det vill ni inte missa, eller hur? Jag hoppas hoppas hoppas att ni kommer och gör den här dagen till något riktigt roligt. Mer info kommer, men pricka in 12 september i era kalendrar och be there. 

IMG_1358

Illustration: Ylva Sandström

One thought on “Välkommen på hälsoevent i Vimmerby

Kommentera

