Siridopet

Igår döptes Siribarnet i Djursdala kyrka. Vi hade en fin dag hemma. Barnet var glad hela dagen och sov ett par gånger = inte övertrött. Mr och jag var så nöjda över att vi lyckades göra oss i ordning, fixa och få ihop allt utan större kaos (minus att jag välte ut tio liter vatten i köket när vi skulle bada Siri). Eftersom barnet numera även hatar att sitta i bilbarnstolen skrek hon hela vägen till Djursdala, men lugnade sig fint när vi kom fram. Kanske, kanske skulle det ändå bli en skrikfri ceremoni.

IMG_1404 IMG_1411

Skrikfritt blev det inte. Till en början gick det bra, men när Siri väl satte igång fanns det ingen återvändo. Hon överröstade både präst och skönsång.Trots det tycker jag att det blev en fin ceremoni och jag är glad att vi valde att ha dop i kyrkan. Jag älskar Djursdala kyrka. Den är så där lagom stor och charmig. En riktigt fin gammal kyrka. Den dagen vi gifter oss kommer det givet bli i den kyrkan (pik Mr!) Jag är också väldigt tacksam för att Hanna Karlsson ställde upp och sjöng. Vi hade lite meckigt med det där med musiken när vi fick återbud kort inpå dopet och jag har jagat med ljus och lykta efter någon som kunde ställa upp. Till slut hittade vi Hanna och det blev verkligen fantastiskt bra. Hanna sjöng Kärleksvisan och Utan dina andetag och det var otroligt fint. Jag vill varmt rekommendera Hanna för er som planerar dop, bröllop eller andra tillställningar med musik. Ni hittar hennes hemsida här.

Hanna

IMG_1421

IMG_1422

Idag är vi litet slitna efter gårdagen, men väldigt lyckliga. Vi går runt och tittar på allt fint Siri fått av familj, släkt och vänner och känner sådan tacksamhet. Tack alla ni som deltog på Siris dopdag. ❤

One thought on “Siridopet

  1. Hon är duktig Hanna. Har sjungit en del ihop med min bror (som spelar gitarr). Djursdala kyrka är verkligen fin. Vi valde mellan den och Frödinge för vårt bröllop och det blev Frödinge. Två av barnen är döpta på Kröngården. Trean här uppe där vi bor.

Kommentera

