Tröttglad efter en intensiv vecka

Kära Vimmerby så rackarns trevligt det var idag. För mig var det både roligt och nyttigt att komma hemifrån några timmar och göra någonting annat än att amma, byta bajsblöjor och sjunga Imse Vimse Spindel (fast dagen slutade givetvis med att jag toklängtade hem efter Siribarnet). På torget bjöd jag på två sorters fröknäcke, tre sorters gottebollar samt två sorters granola. Det var roligt att träffa bloggföljare och träffa nya människor. Det vill jag göra om. Recepten kommer att komma upp här på bloggen löpande under de två nästkommande veckorna. So stay tuned! Jag vill också rikta ett stort tack till Life Butiken som har sponsrat mig med alla produkter som jag har bakat av samt att de bjöd på dricka och bars till föreläsningen. Ska ni baka mina recept tycker jag att ni ska trava in på Life Butiken och fylla på era lager.

IMG_1697

Jag fick ha amningspaus innan föreläsningen, men där hemma verkade det gå utmärkt för Siribarnet att hänga med Mr och mormor. Vi har jobbat mycket för att båda ska vara likvärdiga anknytningspersoner även om jag är den som ammar, och vid de allra flesta tillfällen tyr sig Siri lika mycket till både mamma och pappa. Det känns bra. I amningspausen hann jag också träna på föreläsningen inför mamma och det kändes bra. Jag hade inga ambitioner att vara helt utan mina talkort eftersom jag inte har mer tid än den tid jag har för tillfället, men tycker ändå att jag hunnit förbereda mig hyfsat bra.

Tack alla ni som kom på föreläsningen. Det var över förväntan och det känns jätteroligt. Jag hoppas att jag lyckades smitta er med positiva känslor och jag hoppas att jag lyckades inspirera er till att vilja må lite bättre – för det är ju ingen omöjlighet. För dig som missade föreläsningen lovar jag att det kommer fler tillfällen. Min hjärna tänker kreativa tankar och jag tror att det blåser nya vindar i Vimmerby. Det kommer att hända roliga saker framöver. Var så säker.

IMG_1698

 

Jag har verkligen känt mig som mig själv den här veckan när jag har fått rodda och styra med eventet och föreläsningen. Det har varit förlösande på något sätt. Samtidigt har jag absolut känt att det har varit pussligt att få ihop allt och att jag inte skulle orka att ha så intensiva veckor varje vecka. Stor eloge och megabeundran till er mammor och pappor som typ pluggar samtidigt som ni är föräldralediga. Hade jag inte fått hjälp av min mamma flera kvällar och att Mr har tagit ett stort ansvar hela veckan hade det inte varit möjligt för mig att få ihop detta. Fördelen är att jag kommer att uppleva att jag har hur mycket tid som helst på kvällarna när Siri har somnat – vilket troligen leder till fler kreativa tankar och blogginlägg, träningspass och yoga i källaren. Prima ballerina.

IMG_1701Siribarnet sover och jag avnjuter ett välförtjänt glas vin. Mr sitter bredvid mig och följer slaviskt Manchester United. Tänk att en kan uppskatta att sitta nära sin kille så väldigt mycket – bara det där att vara lite nära är sådant som lätt är att glömma bort i dessa småbarnstider. Själv tänker jag drömma mig bort med resor till Kreta. Det vore najs med en gammal hederlig familjesemester nästa sommar. Bäst att börja spara!

God natt sötnosar!

/Cilla, som är nöjd med dagen och kommer att somna gott inom kort

Kommentera

