Öppet hus på Body Gym & Relax

Vi har fått ett nytt gym i stan! Min vän Ingela sa upp sig från sina tre jobb när hon fick erbjudandet att driva stans nya gym Body Gym & Relax – vilket är ytterligare en del av hotell Ronja. Ingela är som gjord för ett sådant jobb och jag tycker att det är roligt med människor som vågar satsa. Det är inte direkt en överdrift att säga att jag går igång på människor som gör sin egen grej.

Igår var jag och en kompis på VIP-kväll där och spanade in lokalerna. Det bjöds på bubbel och mat och tja, jag är inte den som säger nej till ett glas skumpa när det bjuds. När jag cyklade hemifrån liksom pirrade det i kroppen på mig. Jag kände mig så levande och jag insåg att det var första gången på månader som jag satt på en cykel och utan att antingen vara typ nyopererad och alldeles försiktig eller tjock och otymplig som gravid. Det var den härligaste av känslor! Om jag hade varit lite yngre och lite modigare hade jag släppt både pedaler och styre i nedförsbacken och sjungit la la la medan vinden blåste i håret – exakt som Carola i Melodifestivalen.

IMG_1903

En cykelmamma på vift med pirr i kroppen

Idag är det Öppet Hus mellan 11 och 15 samt en föreläsning av Peter Bláha klockan 14. Jag tänkte ta mig ner en sväng även idag och ska givetvis gå på föreläsningen – vilken ska handla om motivation och hur en sätter mål. Just my cup of tea. Vi kanske ses där?

body_WHITE

 

Kommentera

