Tävling i samarbete med Muskelbygget

Jag tycker att det är viktigt att stödja den lokala handeln. Allra helst om en är intresserad av en levande stad och tillgänglig shopping. Och jag tycker att det är roligt när människor vågar satsa och göra sin egen grej. Grundare till Muskelbygget heter Freddy och han började sin verksamhet 2008. När han själv började träna upplevde han att det saknades kunskap om kosttillskott och schyssta produkter och bestämde sig för att fördjupa sig i branschen. Han startade sin verksamhet hemma och har sedan byggt upp sitt företag till vad det är idag. Numera finns Muskelbygget både online och som en livs levande butik i Vimmerby.

IMG_1828 IMG_1827 IMG_1826

Jag gillar ju människor som går sin egen väg och tycker att det är alldeles jätteroligt att Muskelbygget och jag ska inleda ett samarbete. För er innebär det att ni kommer att få tips på produkter och kläder jag gillar och får möjlighet att testa och tipsa om, tävlingar och massa annat skoj. Muskelbygget kommer också att ha ett samarbete med Body Gym & Relax – som jag också kommer att samarbeta med (något jag ska berätta mer om alldeles snart). För att kicka igång vårt samarbete bjuder Muskelbygget på en riktigt fin goodiebag som tävlas ut. Så rackarns bra!

IMG_1897

Du hittar allt på bilden i goodiebagen. Kanonbra, eller hur?!

För att tävla ska du:

  • Gilla Muskelbygget på Facebook
  • Följa Muskelbygget på Instagram
  • Dela med dig av ditt bästa komma igång-tips med träning och vad du gör för att hålla motivationen vid liv.

Tävlingen pågår fram till fredag. Du deltar genom att lämna kommentar i det här inlägget och vinnaren meddelas via min Instagram och här på bloggen under helgen -> Du hittar mig på Instagram som Ceecilian.

Lycka till!

15 thoughts on “Tävling i samarbete med Muskelbygget

  1. lägg dig på en lagom nivå till en början, tex två träningar i veckan. Hitta en träningskompis!
    Träna sånt som du tycker är roligt, så länge du har roligt kommer motivationen finnas där och resultaten kommer komma 💪

  2. Åh kul med tävling!
    Mitt bästa tips för att komma igång med träningen är att sätta ett mål som man kan nå ganska snabbt, när man mår
    Målet blir man oerhört motiverad för att fortsätta när man ser att man kan, sätt nytt mål och fortsätt igen o man blir lyckligare o gladare för varje mål man når, plus att man blir mer hälsosam för varje gång. O ett sista tips är att belöna sig, förra året när jag tappade mycket i vikt, så för varje 5kg jag tappade fick jag köpa mig nått nytt fint träningsplagg. Vem blir inte peppad av det liksom.

  3. Vad kul att ni ska samarbeta! Självklart vill jag ta chansen att vinna.
    Mitt bästa träningstips är att se till att få träningen regelbunden. Två gånger varje vecka är bättre än fyra gånger ena veckan och ingen gång veckan efter.
    Kram Emser

  4. Kul med ert samarbete!!
    För att motivera mig till träning är bra och snygga träningskläder en bra start. Att alltid ha rena kläder som man kan dra på sig så fort man kommer hem från jobb etc. Är kläderna på är det mycket lättare för mig att sen ta steget ut i skogen för en löprunda! Att hitta en bra pod att lyssna på är också en bra motivation, ibland blir löprunda bra mycket längre än tänkt bara för att få lyssna färdigt på avsnittet!

  5. Åh vad kul med tävling!
    Självklart vill jag vara med och tävla för att bli extra sporrad i min träning/viktresa jag påbörjat.

    Mitt bästa tips är att försöka få en regelbundenhet kanske inte gå all in för att tröttna några veckor senare utan sakta bygga på med 1 eller fler olika mål. och att våga ta steget och boka in en pt/instruktör för att få ett program för dina förutsättningar.

  6. Jag skulle tipsa om att sätta upp ett stort mål och på vägen till detta mål sätta upp mindre mål för att motivera och visa dig själv att de går! Men även våga ta hjälp från andra. Alla har vi varit nybörjare någon gång och jag som många andra som tränar älskar att hjälpa människor att nå sina mål 🙂

  7. Mitt tips till att komma igång med träningen är att tro på sig själv, sätta upp delmål och mål. Man ska absolut inte förbjuda sig från allt man gillar, t.ex något gott på helgen. Men lära sig med gränser. När man nått delmål 1 t.ex så får man motivation till att fortsätta för man ser saker verkligen går att förändra. Man måste fortsätta, när man känner att man vill ge upp får man titta tillbaka på dem där målen man har satt upp, och verkligen tro på sig själv. Det är de viktigaste! Sen för att fortsätta hålla motivationen uppe, de är att hitta något man själv tycker är kul. Alla gillar inte just att gymma, utan att simma t.ex. Då väljer man att göra det man tycker är roligt för annars kommer man inom snar framtid att ge upp.
    Det viktigaste är som sagt att ha ett mål att sträva efter och hitta den träningen man själv tycker är rolig! Sen kan det hjälpa med att beställa träningskläder eller saker som får motivationen en kick, då man vill bege sig till träningen igen. Det är nog mina viktigaste tips till att hålla motivationen och att komma igång med träningen!

  8. Envishet till tusen
    Ibland får man tyvärr inse art ens omgivning inte är med en på resan och då måste man vara stark ensam!
    Hitta rolig träning som du utför minst 3 ggr i veckan mer om du vill. Bra kost som du gillar 6 dagar i veckan, en 7:e dag ungefär lika men ha lite mer fritt för unnande om du vill ett par måltider. Dokumentera din start, vägning, mätning, foto. Sen gömmer du vågen och sätter igång, var envis och följ ditt program de första månaderna även om motivationen tryter lite för resultaten kommer och abstinensen efter att inte får träna hinner komma och då vill du inte ens sluta 👊🏻

  9. Till en början så kan de räcka med att träna saker du tycker är kul och motiverande. En promenad om dagen kan räcka(gjorde för mig) för att sedan när resultaten börjar komma kliva in på gymmet med stora motivation och vilja att få ut mer av träningen än innan. Ta de i din egna takt och när du känner dig redo att växa upp takten, följ hjärna och hjärta!

  10. Oj vilken fin tävling!
    Mitt tips att komma igång med träning är. Att sätta upp ett tydligt och tidsbestämt mål beroende på vilken nivå man är på. T ex Till 1 advent vill jag kunna springa 5 km utan att stanna. Japp, då lägger man upp en plan och ser till att följa den, och sätt också upp ett delmål på vägen. Kanske halvvägs, och då kanske belöna dig med en massage, en ny träningstopp etc. När du nått ditt mål 1 advent så behöver du knappast någon belöning, för då kommer självförtroendet vara maxat. Jag klarade det! Ta hjälp och coachning om det behövs, oftast är det första steget som är svårast. När du klarat ditt första mål, så kommer du att VILJA sätta upp nya.
    Hur jag håller motivationen vid liv? Jag gör´t bara. Ja, ibland så måste man bara göra det.
    Och! Jag ser träning som en belöning till mig själv, något jag unnar mig för att må bra och att det är en ynnest att få röra på benen, använda mina armar och dra in frisk luft i lungorna och sedan svalka mig med världens renaste vatten. Det sämsta du kan göra med träning är att se det som ett tvång, något du måste göra. Nej, bort med alla sådana tankar. Träning är något som man är värd och något som får dig att må bra!

  11. Mitt bästa kom-igång-tips är att hitta en träningsform man verkligen tycker om, samt att veta varför man gör det! Planera in träningen så man för tid för det! Gillar man att träna ihop med någon – gör det! Kan boosta motivationen så mycket när man peppar varandra! Dessutom tycker jag det är viktigt att sätta upp mål, stora som små! De visar hur man utvecklas och dessutom blir man glad när man klarar målen! 😀

    • Vad jag gör för att hålla uppe motivationen är att berömma mig själv, kämpar mot mina mål inom träningen, ser tillbaka på det förflutna och inser att jag kommit långt i tankesätt & utveckling samt boostar jag mig själv med nya träningskläder!

  12. Börja med att försöka dra ner på onyttigheter och införa det hederliga ”lördagsgodiset” dvs försöka hålla sig till onyttigt en dag i veckan. Sen hitta en träningsform som DU gillar. Har man det roligt när man tränar blir det lättare att hålla i träningen.
    Sen är mitt bästa tips; poddar. Promenad (eller nån annan träning) med en pod i örat kan inte bli tråkig. Man gömmer bort tiden.

    Emmelie

  13. – Mitt bästa komma igång-tips är att hitta en träningsform som passar en, att göra något som en tycker är både roligt och givande! Då en har hittat en träningsform (eller flera!) som passar en blir träningspassen i sig som belöningar då en gör något som en verkligen älskar vilket leder till att träningen inte blir ett måste utan något som en gör för att en verkligen vill!
    – Vad jag gör för att hålla motivationen uppe är att alltid skriva upp mina resultat för att lätt kunna se utveckling och i och med detta kunna belöna mig själv när jag känner att jag åstadkommit något jag anser är värt att firas! Att även träna med en kompis eller min pojkvän håller också min motivation på topp då vi alltid kan peppa varandra! 💪

  14. Hej! Vad roligt med ett samarbete, och himla fin vinst på det!
    Mitt bästa tips till att komma igång är att träna det man tycker är kul! Jag tycker heller inte att man ska börja löpträna för att alla andra gör det, eller gå till gymmet eller vad som nu anses vara ”populärt”. Träna istället simning, gruppass eller vad som helst om det är vad man vill träna, det ska ju trots allt vara kul!
    För att hålla motivationen uppe tycker jag att man ska ta hjälp av sig själv, vara sin egen motivation! Ta bilder, mått eller liknande för att se förändringar och framsteg och motivera sedan dig själv utifrån det och inse att man kan om man bara vill!

Kommentera

