Vinnaren är…

Alltså raringar! Det har inte varit det lättaste uppdraget att utse vinnare i tävlingen som jag och Muskelbygget anordnar för att kicka igång vårt samarbete. I n t e lätt. Jag har lusläst era tips och motiveringar och kommit fram till två vinnare. En person vinner hela goodiebagen med bars, shaker och mousser och en person får ett tröstpris i form av ett gäng Questbars. Jag önskar att ni alla kunde vinna men önskar er lycka till nästa gång.

Vinnaren är: Joanna

Mitt tips att komma igång med träning är. Att sätta upp ett tydligt och tidsbestämt mål beroende på vilken nivå man är på. T ex Till 1 advent vill jag kunna springa 5 km utan att stanna. Japp, då lägger man upp en plan och ser till att följa den, och sätt också upp ett delmål på vägen. Kanske halvvägs, och då kanske belöna dig med en massage, en ny träningstopp etc. När du nått ditt mål 1 advent så behöver du knappast någon belöning, för då kommer självförtroendet vara maxat. Jag klarade det! Ta hjälp och coachning om det behövs, oftast är det första steget som är svårast. När du klarat ditt första mål, så kommer du att VILJA sätta upp nya.

Hur jag håller motivationen vid liv? Jag gör´t bara. Ja, ibland så måste man bara göra det.
Och! Jag ser träning som en belöning till mig själv, något jag unnar mig för att må bra och att det är en ynnest att få röra på benen, använda mina armar och dra in frisk luft i lungorna och sedan svalka mig med världens renaste vatten. Det sämsta du kan göra med träning är att se det som ett tvång, något du måste göra. Nej, bort med alla sådana tankar. Träning är något som man är värd och något som får dig att må bra!

Andrapriset/tröstpriset går till: Gabriella

– Mitt bästa komma igång-tips är att hitta en träningsform som passar en, att göra något som en tycker är både roligt och givande! Då en har hittat en träningsform (eller flera!) som passar en blir träningspassen i sig som belöningar då en gör något som en verkligen älskar vilket leder till att träningen inte blir ett måste utan något som en gör för att en verkligen vill!

– Vad jag gör för att hålla motivationen uppe är att alltid skriva upp mina resultat för att lätt kunna se utveckling och i och med detta kunna belöna mig själv när jag känner att jag åstadkommit något jag anser är värt att firas! Att även träna med en kompis eller min pojkvän håller också min motivation på topp då vi alltid kan peppa varandra!

Återigen, tack för alla fina tips och för ert deltagande. Jag är säker på att Muskelbygget och jag kommer att anordna fler grymma tävlingar framöver. Missa inte det. Vinnarna kan höra av sig till mig på cecilia.stalhandske@hotmail.com 

One thought on “Vinnaren är…

Kommentera

