Acaibowl

Hej raringar.

Den här veckan har jag haft frukostvecka i bloggen för Vimmerby Tidning där jag tipsat om några av mina frukostfavoriter. Något jag testade för första gången den här veckan är acaipulver. Jag har varit nyfiken ett tag på detta pulver eftersom Instagram mellan varven svämmat över med inspirerande acaibowls och jag blev sannerligen inte besviken. Det.Var.Så.Gott. Prova! Jag fick förmånen att prova ett par produkter från Muskelbygget och däribland acaipulvret.

IMG_2049

DU BEHÖVER:

2 msk acaipulver
1 fryst banan
1 dl frysta bär
1 msk kokosolja
1 dl kokosgrädde (eller annan nötmjölk)
1 krm vaniljpulver

Mixa samman och toppa med sånt du tycker är gott.

IMG_2046

Nästa vecka drar äntligen motivationsserien Människor som inspirerar igång och fram till jul ska vi få träffa ett gäng inspirerande själar. Jag är så stolt och glad över att de vill dela sin historia med mig och er kära läsare. Jag kommer fram till onsdag att arbeta med webbdesign, hemsida och rodda kommande projekt. Det är så mycket spännande saker som händer just nu och jag försöker att hoppa på de tåg som kommer. När chanser kommer och det känns rätt där i magtrakten ska en ta dem. Det handlar om att våga. Därför tar jag skrivpaus fram till onsdag för att låta den kreativa processen ha sin gång. Vi ses nästa vecka med nya krafter.

Skaffa er en bra helg kaptenjävlar!

Kommentera

