Hjälp mig att bli bättre!

Under tiden jag jobbar med webdesign, tänker kreativa tankar, smider planer och roddar spännande projekt tänkte jag be er om hjälp. För mig är utvärdering ett viktig verktyg för att utvecklas och jag tycker att det är intressant att fastställa en målgrupp här i bloggen. Vilka är det egentligen som läser min blogg och varför? Därför tänkte jag ber er, kära läsare, att hjälpa mig att bli bättre.

Er hjälp skulle vara av stort värde för mig. Jag skulle bli otroligt glad om du i en kommentar kan tänka dig att berätta vad du gillar med den här bloggen och vad du vill se mer av. Är det något du rentav vill se mindre av? Det går givetvis bra att vara anonym, men ett namn är alltid bra och gärna att du talar om var du bor. Ju fler som hjälper mig desto bättre.

Tack tack tack på förhand. 

Kram Cilla

IMG_2152

Känslan i att hänga på ett gym stavas FRIHET. Mitt första pass. Jag är igång. Den känslan är också grym.

4 thoughts on “Hjälp mig att bli bättre!

  1. Hej Cilla,
    Mitt namn är Caroline, är 31 år och gift med min ”highschoole sweethearth”. Vi firar i mars 2016, två år som gifta samt 17 år som par.
    Vi bor Nol utanför Göteborg. Vi har inga barn men försöker.
    Tränar styrketräning på gym, samt är ledare på Friskis&Svettis inom skivstång och jympa
    Samt genomför halvklassikern och gärna några triathlon.

    Det va min vän som hittade dig när vi i början av 2012 gjorde en helomvändning och la om till LCHF/paleo och TUNG styrketräning..
    Livet började liksom om där och då!

    Jag har sedan dess följt din blogg, din resa från och till.. Har inte alltid varit beredd att gräva i mig själv så mycket. Har liksom inte varit där i tankarna eller känslorna.

    Men sen när de visade sig att vi alla tre ( du, jag och en annan förebild fast på andra sätt, Blondinbella) blev gravida i samma veva tyckte jag de va såååååå himla roligt. Det va min andra grav som överlevt längre än v 6 ( 4 totalt )
    Men för min del slutade de i, ja, katastrof.
    Hade utan att veta om de fått utomkvedshavandeskap och det missades även av vården i v 9, då vi sökte akut för magsmärtor.
    Tre dagar snarare åker jag ambulans till Sahlgrenska och får buken tömd på 3,4 liter blod samt min spruckna äggledare bort opererad..

    Efter detta va de en stor tröst att ”hänga med dig” för på nåt sätt va de jag som upplevde de där sakerna, att magen växte, alla tankarna som kom.
    Har även kunnat ta till mig alla dina texter på ett bättre sätt. Hela mitt sinne är inne på att jag måste vara mer med mig själv och mitt stöd, min man!
    Vi skall i morgon ha vårt första riktiga besök hos IVF kliniken.
    Detta har inte varit lätt beslut för mig att fatta. Att vi ska gå till IVF
    Men nu är vi där.

    Att ha dina texter hjälper mig hjälpa mig.
    Att utmana mig i att hjälpa mig.
    Har haft liknade problem som du ang vikt, och fröken duktig, men ändå helt olika.
    Jag har alltid varit stor, mullig, fyllig you name it..
    Men under dessa år sen 2012 har synen förändrats, acceptansen har infunnits, kärleken har börjat flöda och allt till mig själv 😍.
    Mina hjärnspöken i löparspåret står på tur att malas ner i gruset jag springer på! För jag kan springa!

    I allt håller jag inte med dig, men så ska de ju vara!
    Även om du fram tills nu inte visste att jag fanns här ute så har jag nog behandlat vår ”relation” som vänskap.

    Så kram på dig Cilla och keep up the good work!

    Ps, 8 söndagar nu går jag nybörjare yoga.. Jag är ingen yoga brud..
    Men.. Om nu Cilka hittar såna fina saker på den där mattan så skall väl skam jag också ge det ett försök..
    Var på andra besöket idag och vi får helt enkelt se vart de leder.,

  2. Hej
    Mitt namn är kristina 26 år..Bor för närvarande i Norrköping och studerar till arbetsterapeut och tar examen till sommaren, kommer från vby..kanske har du sett mig förr från de tidiga morgonträningarna på träningshuset..just nu tränar jag inte så mkt,vilket jag saknar men skolan har tagit så mkt av mig tid..Jag måste bli bättre på att planera och tänka på min aktivitetsbalans..ingen mår bra av att bara plugga men jag vill göra bra ifrån mig i studierna och vill göra allt perfekt och det är en aspekt du tar upp i din blogg som jag kan relatera till och uppskattar..En annan aspekt jag uppskattar är din ärlighet och skriver om sånt som många inte pratar om, men som jag tror majoriteten faktiskt känner någon gång i livet ex självkänsla, vikt, mat…dina reflektioner får mig att reflektera vilket är viktigt för mig, för att bli påmind om mitt tankesätt som ibland är svart eller vitt,allt eller inget..

  3. Ping: Om att följa sina drömmar | LEVA LÄNGE

  4. Hej! Jag heter Maria och bor i Malmö. Har en son som är född nästan samtidigt som din dotter. Inspireras av dina recept och din förmåga att förmedla styrka och inspiration till att det är möjligt att leva sitt bästa liv och att makten är i ens egna händer till stort.

    Maria

Kommentera

